Sunday, January 16, 2011

just for me ..

hyyee sumer .. :) tadi ingat nak tidor, tapi golek2 atas katil tak dpt gak tidur ...
so, decide bgun untuk study balik, then bkk fb .. nmpk sumthing yg sbnrnyer ...
buat aku sedih .. nak nangis .. tak tau larh kenaper ..
dyer bahagia kan .. dyer happy kan .. so y i become sad ?
dyer kawan baik kau chu r ...
biar dyorg dgn kehidupan yang membahgiakn dyorng ..
kau dah ader kan sumthng yg tgh bahagiakn kau ..

hari tue mak pesan ...
'jangan pkir bnder yg bukan2 .. '
so, biler aku start pkir jer, aku terus buang bnder tue sumer ..
doa bnyk2 kat DIA. ...
tabahkan hati aku ...
so, aku akn senyum balik ...

hari nie ?
maybe sbb aku sorang2 dan tidak mem'bz' kan diri ini ..
so,fikiran aku start r memikirkn bnder2 yg tak patut ...
betape teruknyer life aku sekarang nie ..
yeker? perlu ker aku pkir tue sumer ?
semlm pnjam buku akak ..
ader satu title tue dyer cakap ...
masalah itu indah ..
cumer kiter jer yang buat bender tue indah atau sebaliknyer ..
so ... knaper perlu aku pikir cmtue ...
kau doa kat Tuhan chu-r..
DIA lah pendengar yang terbaik untuk diri kau
kenaper perlu kau pendam sorang2 kan ....
luahkan dekat DIA chu r...
DIA sentiasa ader untuk kau kan ....

yer.....
itu yang aku kene buatkan..
tapi aku nak nangis jugak ...
luaran tidak menmpkkn aper2 yg ader dalam diri aku ...
yg sebenarnyer keadaan aku ni ..
hanyer aku dan DIA jer yg tau ..
tkder saper yg tau ..
inilh aku kan ...

aper yang bleh aku cakap ..
i miss my family
i miss my friends
i miss my love

aku tak boleh tnye kenaper semua nie mesti jd dekt aku ?
tapi, aku kene tanyer aper dsbalik semua nie terjdi dekt aku ?
semua ader hikmah chu r ....

mungkin ......
Tuhan bagi dugaan dekat kau ....
knaper DIA jauhkn kau dengn kawan2 kau ?
sebb mungkin kalau kau dengan kawan2 kau, kau terlalu taksub ..
kenaper DIA tak jadikan kau secantiknyer
sebb mungkin kalau kau cantik, kau x tau saper DIA tue..
kenaper DIA jatuhkan kau dari pelajran kau ?
sebb mngkin kalau kau berjaya jer, kau takkn tau aper itu erti kegagalan ..

dari ini sumer, cuber kau simpulkan aper yg sebnrnyer DIA nak kau lakukan ?
DIA nak kau ..
sentiasa ingat dekat DIA
sentiasa bersyukur dengn aper yg kau ada
sentiasa berusaha tanpa mengerti erti putus asa
sentiasa boleh bergntung dengn diri sendiri

semua ader hikmah chu r ..
kenaper perlu kau sedih2 ..
so, have to smile ..
:)

*u r the strong girl !!
u have to beat all ur sadness ok !!
:):)

2 comments:

black heart said...

be str0ng k..! take ur time.. i day.. u will find ur true happiness.. =) thanxs 4 f0ll0w.. rjin2 la k0men.. hehee ;P

...chu-are... said...

tahnx for ur advice :)
thanx for follow too ... :D