Friday, May 20, 2011

saye hanyer manusia .

sedih..terkilan..
tue yg aku rase sekrg...
sekrg tgh taip2 nie pun tersedu2 nie..
mata kabur2 jer ..
kenaper ?
just terase dengn someone .
sgt2 .
dyorg tau aku sensitif an .
dyorg jgk tau yg aku nie seng sgn nk ngalir airmata .


since malam tadi lepas smpai jer rumah
dah terase dengan dyorang.
mlm tadi lagi nk nagis tapi tahan jer sebnrnyer .
padahal baru balik rumah nie .
rase macam nak balik shah alam jer balik .


aku anak sulung .
aku rase aku lagi bnyk bende yg buat kt rumah nie .
ingat lagi lepas aku lepas SPM .
aku tak kerja tapi aku duk umah jer .
dyer balik sekolh aku amek .
dyer balik sekolah rumah sumer dh siap kemas .
dyer tidor kt atas, aku still lipat baju kemas umah lagi .
dari pagi smpai petang ak sentiasa ade kerje nak buat .

memg kdng2 mcm ngungkit2 tapi ak tk pernh tk bwt.
ngungkit mngkin penat sgt kot .
tapi takper r .

tadi, lepas makn ....
kemas2 meja, biler tgk dekt saner ckp2 belkng buat2 muka .
aku tau dh aper dyorg pikir .
yer.. mmg sejak2 nie aku mcm mals sikit tapi bru sejak2 nie .
kalau dyer tkder kt rumah, semua aku bwt .
naper nk bwt cmtue ?
aku terase giler tdi .
basuh pinggan dah meleleh air mata smpai nie .
yg aku tk tahan, sorg dh mcm tue pastue semua nk down aku .
rase mcm aku nie saper sebnrnyer ?
kawan ?
kalau kawn blh larh .

now. nak balik shah alam balik
tapi ...
mak tak kasi .
aku nk balik jgk .
baik aku duk saner .
study . kemas brng2 sendri jer .
takder saper nk buat aku mcm nie .
tapi aku bertahan demi
MAK dan ABAH .


No comments: