Thursday, April 5, 2012

proses melupakan 'kau'


Assalammualaikum semua .
hope semua hari ni ok2 jer .
hari nie aku nak kongsikan sikit ilmu lah yg aku Google tadi .
'MELUPAKAN SESEORANG YANG ISTIMEWA DARI HATI KITA'
mungkin tak semua orang mengalami perasaan nie tpi ape yg aku dapat cakap Alhamdulillah kalau korang tk pernah alami . Mintak jauh kan lah yer .
tapi, bgi yg dh alami nie dan smpai sekrg tiade jalan penyelesaian, aku kongsikan korang dengan semua nie.
take a look gurl/boy

doa dekat DIA kat atas sane.
nie doa dyer .
bace doa nie sambil pegang kepala atau hati(dada)
lepas bace, buang jauh2 (aku rase lepas bace doa nie buang segala ingatan tue jauh)
insyaAllah.



tapi kadang2 untuk melupakan seseorang itu adalah sgt susah
jadi, terima semua nie dengan kerelaan hati dengan beranggapan
jika kau tak mampu nak melupakannya, tak usah lah melupakannya.
mengenang kebaikan seseorang adalah jauh lebih baik dari membenci
seseorang diatas kejahatannye.
dan ingat lah ..

'' tiada yg paling indah dalam hidup selain bersaudara denganmu, tiada yg paling sakit
selain berpisah darimu, tiada yg lebih manis kenangan bersamamu, namun
ade yg terbaik dalam hidupku kerana ade kebaikan dan pengorbananmu. ''

namun, atas pelbagai SEBAB dan ALASAN, ada kalanye kite seoalah2 'WAJIB'
melupakan seseorang bukn disbbkn dyer tidak baik tpi sebb kite tak mampu hendak mengingatinye lagi. setiap kali teringat hati terlalu kesal berpisah dengannyer, hati seperti
digarit dengan garpu dan ketika inilah lebih baik melupakan dan mebina semangat baru.

*kadang2 bile rase kosong untuk atasi semua nie, bende2 mcm nie lah yg bgi aku kuat :)

No comments: