Saturday, July 28, 2012

Monolog Dalaman

Adekah kau dah melampaui batas ?
Adekah kau dah lupe siapa diri kau sebenarnyer ?
Adekah kau lupe tanggugjawab kau ?

Setiap kata yg keluar dari mulut kami semua kau tolak
Kau anggap hanya kau sahaja yg betul
Kau nak menang
Dan yg paling ak tak tahan, kau menangkan salah yg kau buat
Kenape yer ?

Kau kata itu cara kau nak cari kebahagiaan
Tak cukup yg Tuhan bgi kat kau ?
Kau banyak kali ckp, BERSYUKUR dengan ape yg ade
tapi kau ? berkata tak sekali dengan perbuatan.

Yer. Aku kecewa dengan kau.
Walaupun aku tak pernah lgi amek tau.
Tapi Tuhan tu adilkan. Dyer nak aku taw.
Gerak hati.
Dan aku dapat rase yg kau sgt melampau sekrang.

Hormat yg aku simpan untuk kau selama nie
aku dapat rase makin pudar.
Ya Allah, sesungguhnye aku tak mau hilang hormat ini
kerana besar dosanye.

Dan sekarang, aku hanye diam membisu
sedangkan hati tak pernah tenang melihat kau mcm tue

[hanyelah monolog dalaman yg mampu]



2 comments:

Anonymous said...

Can I use some of the content from your site on mine? I will make sure to link back to it :)

...chu-are... said...

sorry late. sure :)