Wednesday, March 13, 2013

HORMAT !

Aku tak faham bila orang mempersoalkan anggota keselamatan kita kat Sabah sane.
Ape yang buat korang yang persoalkan ni rase tak puas hati sangat ?
Yang berjuang hingga sanggup gadai nyawa adalah diaorang semua. Bukan kau !

Sile lah mengerti dan fahami mereka yang berjuang sane.
Kalau rase tak puas hati.
Hormat lah sikit.
Diorang ade hati dan perasaan jugak.
Keluarga diorang ?
Ade korang fikir ?

AKU !
Aku adelah anggota keluarga kepada mereka semua.
Bile bace komen atau percakapn korang yang macam tak hargai pengorbanan dyorang ni,
aku rase jugak kesakitan hati tu !
Hello ! Aku membesar dengan melihat dyorang membesar menjadi pahlawan negara.
Tolong lah hormat.

Dan sekarang , ade dua anggota keluarga kau yang berjuang dekat sane.
Macam mane risaunye aku bile pikir dyorang kat sane.
Bile dengar kematian anggota keselamatan kat sane,
aku selalu terbayang "adekah dari keluarga aku?"
Ya Allah, jauhkan lah.

Marilah kite doakan kesejahteraan dyorang kat sane.
Dan tak lupe juga untuk negeri Sabah. AMIN.

No comments: