Monday, September 16, 2013

Surat kepada kawan.

Kawan ?
Dulu kan masa kau susah, bila kau takda kawan2 yg ade nak bagi semanagat dekat kau, muka ni jugak lah yg tak jemu nak telefon, nak sms kau. Bagi semangat supaya kau takde rase sedih dan sorang2  nak hadap masalah kau.

Muka ni ?
Muka ni lah yang keluar dengan kau macam belangkas. Tak pernah berkira apa dengan kau. Ape kau cakap, ape kau nak, aku cakap Ya. Jarang sangat Tidak.

Aku susah ? Aku menangis ?
Bila aku hilang semangat, aku menangis, aku cari kau tapi ak tak jumpa pun kau. Bila aku sms, kau tak pernah balas. Tapi aku taw kau enjoy dengan kawan2 kau yang lain.

Ape aku rase ?
Sedih dan kecewa. Lame aku pendam dan biarkan. Banyak kali aku cakap dekat diri, ini bukan kawan kau Syuhada, kawan kau ni tak pernah hargai sayang kau. Ini ke kawan kau Syuhada ??

Sekarang ?
Aku tak pernah lupakan kau sebagai kawan aku. Kau tetap kawan aku. Tapi aku rase cukuplah atas nama kawan. Kau dengan hidup kau dan aku dengan hidup aku. Aku takkan pernah marah dwngan kau lagi. Cume satu hari nanti aku minta, kau akan faham erti pengorbanan seorang kawan kepada kau.

-Syuhada Saharizan-

No comments: